Onze opdracht voor de website van het jaarverslag van 2020
2020 stond voor de RSZ, net zoals voor de hele wereld, grotendeels in het teken van de coronacrisis. Het was een jaar waarin de RSZ zich als instelling moest aanpassen en heruitvinden. Dit kwam ook op verschillende manieren tot uiting in de website voor het jaarverslag van de RSZ.
Visueel
De homepagina toont een persoon met een mondmasker, een beeld dat bij uitstek symbool staat voor 2020.
Maar de site heeft verder bewust een optimistische insteek, de andere beelden tonen dan ook niet systematisch mensen met mondmaskers, er is vooral gekozen voor lachende gezichten.
De inhoud van de site
De boodschap die de RSZ vooral wilde brengen met de website van het jaarverslag 2020 was, “Het was een zwaar jaar, maar 2020 heeft ons ook gestimuleerd om ons aan te passen en ons heruit te vinden”.
De teksten werden opgesteld met dit idee in het achterhoofd. De focus ligt op een aantal wijzigingen die zich voordeden bij de RSZ, die versterkt werden door de omstandigheden, maar niettemin ook positief zijn op lange termijn.
Onze jaarlijkse realisaties voor het jaarverslag van de RSZ
Elk jaar bouwen we een volledige website
Het RSZ-jaarverslag ontstaat elk jaar uit een nauwe samenwerking tussen ons creatieve team en de RSZ. Onze designer en webmaster vertalen de boodschap van de klant naar een nieuwe aanpak en een nieuwe homepagina. Hoe ingrijpend de veranderingen zijn, varieert van jaar tot jaar.
SPOC en onderhoud
De verschillende diensten van de RSZ leveren hun teksten aan via een gedeeld internetplatform. Onze copywriters maken de teksten webvriendelijk en functioneren als contactpersoon voor de auteurs.